نحوه استعلام کد رهگیری املاک :: املاک منطقه 22

املاک منطقه 22

املاک و اطلاعات منطقه 22 تهران ، خرید و فروش و پیش فروش های منطقه 22 تهران ، رهن و اجاره منطقه 22

نحوه استعلام کد رهگیری املاک

  • ۱۶:۲۷

نحوه استعلام کد رهگیری املاک

حتماً برگه های بزرگ و رنگارنگ وعده را یک بار دیده اید. در سال های گذشته ، وقتی کسی خانه ای را دوست داشت ، می نشست و با صاحب آن در یک آژانس املاک صحبت می کرد. در مورد خرید یا اجاره ملک نیز همین امر وجود داشت. در آن زمان هیچ خبری از سیستم و کد رهگیری نبود. فروشنده یا موجر به همراه خریدار یا مستاجر قول به مشاور املاک داده و سرانجام در صورت موافقت با این مفاد ، نامه نویسی تنظیم شد. در این میان افرادی بودند که برای جلوگیری از پرداخت کمیسیون ، بدون مشورت با مشاور املاک ، همان قول را نوشتند. در نهایت ، نتیجه این شد که بسیاری از معاملات املاک ناسالم بودند و یکی از طرفین سر بریده شد. اگر می خواهید بدانید مشکل امروز چیست و چگونه این مشکل حل شد ، برای ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

کد رهگیری املاک چیست؟

حداقل تا 10 سال پیش ، هر معامله املاک و مستغلات فقط در دفتر املاک و مستغلات که در آن قرارداد توافق شده بود ، ثبت می شد و هیچ پایگاه داده یکپارچه ای برای ثبت و نگهداری این معاملات وجود نداشت. کمبود اطلاعات کافی در مورد تعداد و حجم معاملات در طول زمان مشکلات مهمی را ایجاد کرد. به عنوان مثال مشخص نبود که تعداد واحدهای مسکونی خالی چند نفر است. اگر همین مورد را مورد بررسی قرار دهیم ، می بینیم که امروزه این یکی از دلایل اصلی افزایش بسیار زیاد قیمت مسکن است که بعداً با تصویب قانون خالی مسکن سعی در کنترل این وضعیت تا حدودی داشت.

علاوه بر موارد فوق ، عدم اطلاعات صحیح در مورد معاملات یک ملک صدمات جبران ناپذیری به معامله وارد می کند که در زیر توضیح خواهیم داد. بنابراین ، از سال 1987 ، دولت قانونی را تصویب کرد که براساس آن کلیه معاملات مسکن در سیستم ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت می شود. از این تاریخ ، سفته ها یا سفته های دیگر اعتبار خود را از دست داده اند و تنها قراردادهای معتبری هستند که توسط مشاور املاک مجاز در این سیستم ثبت شده اند. در نتیجه ، هیچ خبر گواهی دستی وجود ندارد و فرم گواهی در این سیستم موجود است و باید توسط مشاور املاک بصورت آنلاین پر شود. کد رهگیری املاک در چهارمین برگ این اسنادنامه در پایین سمت چپ برگ وجود دارد. کد رهگیری یک کد 13 رقمی است و امنیت معامله ملک را تضمین می کند.

چرا باید پیش از معامله کد رهگیری ملک را استعلام کنیم؟

حتما در گذشته شنیده اید که بعضی اوقات خانه ای به بیش از یک نفر فروخته می شود. معامله املاک و مستغلات یکی از مهمترین معاملات است که هر شخصی در طول زندگی خود انجام می دهد. به ویژه با شرایط اقتصادی موجود در کشور و گران بودن املاک ، خرید و فروش خانه یا حتی اجاره آن ، یکی از اصلی ترین دغدغه های بیشتر افراد جامعه شده است و آنها با دقت و توجه زیادی به این معاملات توجه می کنند. وسواس البته یکی از نگرانی های طرفین قرارداد این است که کلاه آنها نیفتد. دریافت کد رهگیری این نگرانی را برطرف می کند و به طرفین قرارداد اطمینان می دهد که معامله ای معتبر و روان انجام داده اند. فقط شرکت ها و مشاوران دارای مجوز می توانند با کد رهگیری و هولوگرام قرارداد رسمی منعقد کنند. همچنین می توانید با استفاده از سیستم کنتور بصورت آنلاین قرارداد خود را درخواست کرده و از تخفیف 65٪ حق اتحادیه بهره مند شوید.

دریافت کد رهگیری از فروش ملک به چند نفر جلوگیری می کند و می تواند میزان بدهی ملک را نزد بانک ها یا در صورت گنجاندن آن در برنامه های شهرداری به شما اطلاع دهد. یکی دیگر از مزایای دریافت کد رهگیری این است که فروشنده نمی تواند قیمت ملک را به طور پیش فرض یا افزایش دهد. زیرا اغلب اتفاق می افتد که با افزایش قیمت ملک ، فروشندگان درخواست پول بیشتری می کنند یا تصمیم می گیرند معامله را به پایان برسانند. موجر همچنین می تواند با داشتن قرارداد با کد رهگیری ، مستاجر را مجبور به تخلیه به موقع ملک کند ، در غیر این صورت می توانید به راحتی به دادگاه مراجعه کرده و شکایت خود را با این قرارداد مطرح کنید. فروشنده ملک همچنین می تواند در صورت عدم دریافت مبلغ معامله و عقد قرارداد ، موضوع را ادامه دهد.

نحوه درخواست اطلاعات مربوط به کد رهگیری املاک و مستغلات به دو روش
پس از ثبت قرارداد و صدور کد رهگیری برای شما ، می توانید کد پیگیری را بررسی کنید تا از اعتبار قرارداد خود مطمئن شوید یا به جزئیات آن دسترسی پیدا کنید. با در دست داشتن کد رهگیری قرارداد (که از طریق پیام کوتاه نیز برای شما ارسال شده است) و کد ملی خود می توانید از دو طریق استعلام کد رهگیری خود را دریافت کنید.

روش اول
به وب سایت ایران املاک بروید و از قسمت خدمات در منوی بالا ، گزینه درخواست کد رهگیری را انتخاب کنید. اکنون پس از وارد کردن کد ملی ، کد رهگیری قرارداد خود و کد امنیتی موجود در تصویر ، بر روی دکمه جستجو کلیک کرده و از کد رهگیری خود استعلام بگیرید.

روش دوم
با ارسال کد ملی و کد رهگیری به شماره 110203001 به عنوان کد رهگیری قرارداد ملی می توانید از جزئیات قرارداد مطلع شوید. فقط بخاطر داشته باشید که شماره اول باید کد ملی و شماره دوم کد رهگیری باشد.

نکته اول: به خاطر داشته باشید که ارسال پیامک هزینه ای ندارد ، اما اگر پاسخی دریافت کنید 200 تومان برای شما هزینه دارد.

نکته دوم: مشاوران املاک و مستغلات موظفند پوستر زیر را در دفاتر خود نصب کرده و از این طریق کد رهگیری را به روش استعلام اطلاع دهند.

  • ۱۵۶
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
رهن و اجاره و خرید و فروش و پیش فروش های منطقه 22 تهران ، چیتگر ، شهرک راه آهن ، شهرک امید دژبان ، شهرک شهید باقری و....