معرفی محله مهرشهر کرج :: املاک منطقه 22

املاک منطقه 22

املاک و اطلاعات منطقه 22 تهران ، خرید و فروش و پیش فروش های منطقه 22 تهران ، رهن و اجاره منطقه 22

معرفی محله مهرشهر کرج

  • ۱۰:۲۹

آیا به دنبال مکانی آرام برای زندگی هستید؟ در محله مهرشهر کرج اصول برنامه ریزی شهری کاملاً رعایت شده و ترافیک معنایی ندارد و همین امر باعث ایجاد آرامش خاصی در این محله شده است. اگر می خواهید درباره مهرشهر بیشتر بدانید ، مقاله زیر را از دست ندهید. 

معرفی محله مهرشهر کرج و علت نام‌گذاری آن

مهرشهر یکی از بهترین محله های کرج برای زندگی و منطقه ای در غرب کرج است که پیش از سال 1979 شهری جدا از کرج بود با تشکیل مناطق 4 و 12 یکی از مناطق مهم کرج شد. این محله با مرکز کرج 12 کیلومتر فاصله دارد.
مهرشهر منطقه ای بسیار لوکس و مدرن است. هنگام عبور از این محله ، وجود باغ های سیب با رایحه دلپذیر خود توجه ما را به خود جلب می کند. به دستور محمدرضا پهلوی ، کاخ مروارید توسط معماران اروپایی در این مکان ساخته شد که از همان ابتدا محل اقامت ثروتمندان بوده است. در نزدیکی این کاخ ، دو بلوار با حروف چهار فاز و نشان ساخته شده است. بلوار ارم بلواری است که شمال و جنوب مهرشهر را به هم متصل می کند.

در مهرشهر به حریم خصوصی ساختمان ها احترام گذاشته شده و ترافیک در این منطقه معنای زیادی ندارد.

مهرشهر مانند فردیس کرج شهری است که مردمش از آزادی خاصی برخوردارند. این آزادی را می توان در هنگام راه رفتن با لباس زن و مرد به وضوح مشاهده کرد.

دلیل مهاجرت بیشتر مردم به این منطقه ، آرامش خاصی است که در آنجا وجود دارد. وجود درختان زیاد در این منطقه باعث شده آب و هوای مهرشهر خنک باشد.

گفته می شود که بنیانگذار مهرشهر شخصی به نام شمس پهلوی بود که به دلیل اعتقاد به آیین مهر نام خود را از خدیجه به شمس (خورشید یا مهر) تغییر داد. مهرشهر به درخواست شمس پهلوی ابتدا "مهردشت" نامگذاری شد.

بافت محله مهرشهر کرج

در منطقه 12 مهرشهر بافت خانه‌ها قدیمی بوده و خانه‌ها بدون رعایت اصول شهرسازی بنا شده‌اند. از طرف دیگر چون بیشتر این خانه‌ها قولنامه‌ای هستند، قرار است از سوی دولت تسهیلاتی به این خانه‌ها داده شود تا اقدام به بازسازی کنند. ویلاهای تاریخی این منطقه اکثرا تخریب شده است و به آپارتمان‌های دو الی سه طبقه تبدیل شده‌اند.

خرید خانه در قسمت شرق منطقه ارم مهرشهر نسبت به غرب آن از بافت بهتری برخوردار است و قیمت خانه‌ها گران‌تر می‌باشد.

درکل چنین می‌توان گفت که مهرشهر قبل از پیوستن به کرج از بافت ویلایی برخوردار بود که با پیوستن به کرج، خانه‌های ویلایی تخریب شدند و جای خود را به آپارتمان‌های چند طبقه دادند. بعضی از آپارتمان‌های لوکس این منطقه با معماری خاص هنوز بافت ویلایی خود را حفظ کرده‌اند.

 

مراکز درمانی مهرشهر

مهم‌ترین مراکز درمانی مهرشهر شامل موارد زیر می‌شوند:

  • بیمارستان ثارالله آدرس: حسین‌آباد
  • بیمارستان ارم آدرس: بلوار ارم
  • کلینیک تخصصی شهید محمد حاجی‌زاده آدرس: بوستان گل‌ها

خیابان‌های مهم محله مهرشهر

  • خیابان آزادی
  • خیابان ولیعصر
  • خیابان امیرکبیر

مراکز خرید مهرشهر

از مهم‌ترین مراکز خرید این محله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرکز خرید رویال که دارای 85 واحد می‌باشد. آدرس: بلوار مسیح پاک‌دل
  • مرکز خرید مبنا که دارای 50 واحد تجاری می‌باشد. آدرس: بلوار شهرداری خیابان 111
  • مرکز خرید پارس که دارای 30 واحد تجاری می‌باشد. آدرس: بلوار شهرداری
  • میدان میوه و تره‌بار. آدرس: بلوار ارم

مکان‌های تفریحی مهرشهر

از مهم‌ترین مکان‌های تفریحی این محله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باغ سیب که باعث جریان یافتن هوای پاک در این محله شده است.
  • کاخ مروارید که به دستور محمد پهلوی ساخته شد.
  • پارک‌هایی نظیر پارک چمران که رودخانه کرج از آن عبور می‌کند. در این پارک، شهربازی و سینما و انواع گیاهان نادر یافت می‌شود.

چرا خرید خانه در محله مهرشهر کرج متقاضیان زیادی دارد؟

مهرشهر یکی از بهترین محله‌های کرج است که با دارا بودن آب‌وهوای مناسب، نبود طرح ترافیک، مهندسی منحصربه‌فرد بلوارها، وجود مراکز تجاری، مغازه‌ها، رستوران‌ها، به شهری بی‌نقص تبدیل شده است و رضایت متقاضیان خرید خانه را به خود جلب کرده است.

نتیجه‌گیری

اگر به دنبال محله‌ای آرام و دارای آب‌وهوای خوب برای زندگی می‌گردید می‌توانید مهرشهر را انتخاب کنید. هم‌چنین، جهت یافتن منزل مورد علاقه خود در مهرشهر، می‌توانید به وب‌سایت زومیلا که موتور جستجوی آنلاین ملک در سراسر کشور است مراجعه کنید.از سری مقالات زومیلا در مورد آشنایی با محله‌ها می‌توانید مقاله محله سازمان برنامه تهران ؛ محله ای امن برای سرمایه گذاری ملک را مطالعه کنید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از این‌که تا پایان همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

 

  • ۱۲۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
رهن و اجاره و خرید و فروش و پیش فروش های منطقه 22 تهران ، چیتگر ، شهرک راه آهن ، شهرک امید دژبان ، شهرک شهید باقری و....